Hei.
Håper noen kan hjelpe meg/oss med hvilke rettigheter til erstatning vi har . Hadde billetter til utreise med Thai onsdag 28. juni 14.15 med ankomst
MNL 29.juni 11.55. Videre Cebupacificair 16.25 til Cebu, 2 netter på Cordova Home Village i Cebu og videre Cebupacificair til Surigao 1. juli 10.25.
Vi er meg og min datters familie på 1+5 personer på separate Thaibilletter, mens resten er booked av meg under ett.
Surigao City er vårt oppholdsted de neste ukene.
Etter 90 minutter i flyet (i Oslo)får vi beskjed om teknisk feil og måtte ut og vente ved gate. Etter et par timer får vi ny avgang neste dag og hotell og mat.
Ved innsjekk får vi nye BP (selvfølgelig) og da kun til
BKK da de ikke vet når vi ankommer der. Bagasje også kun sjekket til
BKK og ikke gjennomgående
MNL.
Flyet tar av kun noen minutter før den andre (og rutemessige) Thaiavgangen torsdag 29.juni.
Ombord i flyet får vi beskjed om at vi vil bli møtt av Thairepresentanter ved tuben ut av flyet ved ankomst og loset videre.
Selvfølgelig møtte det ingen der og jeg fant selv en Thaiskranke, etter og ha kranglet oss gjennom sikkerhetssjekken opp til 2. etg uten BP.
Etter en times kø fikk vi nye BP, kuponger til Dayhotellet på
BKK og beskjed om at bagasjen var reroutet til
MNL. Flyavgang 14.45 med ankomst
MNL 19.00.
31 timer forsinket.
Da var Cebupacificair
MNL-
CEB, overnatting i Cebu og
CEB-
SGU gått til helv..... og jeg booked
MNL -
BXU(Butuan) og van derfra til Surigao City.
Av bagasje var også kun 2 av 6 kofferter ankommet.
I skrivende stund er koffertene ankommet
MNL, men pga begrenset cargokapasitet på ATRflyene til Surigao kan det ta noen dager før de ankommer.
Vi har god kommunikasjon med forsikringsselskapene(selvfølgelig har jeg og min datters familie forskjellige selskaper) og blitt enige om fordelingen av merkostnadene 1/6 til mitt og 5/6 til min datters. Men det store spørsmålet er HVORDAN ER THAI ANGÅENDE KOMPENSASJONEN
FOR FORSINKELSE?
Etter Airhelps sin kalkulator skal vi ha 685 Euro pr person for tort og svie.