Quote:
Originally Posted by jaas
Problemet med spørsmålet om nye flytyper (tunge investeringer)er at kortbanenettet i stor grad er politiker styrt igjennom anbudsprosesser, beslutninger om nedleggelse av flyplasser, forlengelse av rullebaner, utbygging av alternativ infrastruktur etc. Investeringsmiljøet tilsier m.a.o at investeringer basert på en 20-30 år tidshorisont er usikkert.
Jeg antar derfor at WF, sammen med Bombardier,ser på mulighetene for å modifiserer nåværende materiell via et trinnvis oppgraderings program og at ATR nok er noe mer usikkert.
|
Spørs hvor lenge Dash-8 100/200 kan fortsette å oppgraderes da. I det tempoet utbygginga av nye "storflyplasser" går, rekker nok en eventuell erstatter å bli myndig (minst) før behovet forsvinner. Foreløpig fins det konkrete planer for et fåtall kortbaneflyplasser, og selv de ser ut til å sitte fast i politisk hengemyr.