View Single Post
Old 20-06-2017, 16:36   #6
Polaris
Free Luigi
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,284
Default Re: SK1758 returnerer til GDN

Quote:
Originally Posted by Mekum View Post
Har ATR høyere sjanse for problemer enn andre fly? Hilsen en som skal fly ATR om noen timer...
Næh. Ikke nødvendigvis. I vestlands-vintervær ville jeg sagt ja, da flyet ikke har særlig god performance i vintervær og allerede har hatt en del incidenter rundt om i verden pga dette. Er derfor også skeptisk til å fly det i tordenvær, pga fare for ising. Men sånn generelt er det vel ikke noe mer eller mindre farlig. Jeg misliker det personlig ytterligere fordi det er svært følsomt for turbulens (ergo mye raskere en ubehagelig tur) og fordi det som oftest er ymse innleasede selskaper som flyr det (mye øst-europeisk lavtlønnede vikarer). DOT og Fly Nordic ÖU er gode eksempler på dette. Men foreløpig er det vel enda jettime som flyr ut fra danmark, og flybe nordic som flyr en god del fra arlanda. På en fin sommerdag med flybe nordic/jettime/NORRA (finland) i ATR er det kun drittvær som vil gi en (potensielt) ubehagelig opplevelse
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote