View Single Post
Old 16-06-2017, 09:21   #12
kekker
Onkel reisende kekker

kekker's Avatar

Default Re: Sykdom og reiseforsikring

Det er noen som liker å "leve farlig", eller bare satser på å være selv-assurerende..
Jeg tør jo ikke reise til Sverige uten reiseforsikring, så jeg fatter og begriper ikke de som driter i det..
FinalCall skriver at det er 200 000 nordmenn som ikke har reiseforsikring. Det taller er jo litt diffust, da det jo er lite vits med reiseforsikring om du holder deg innafor landets grenser og egen by. Men kongeriket Norge er laaaangt og det kan bli en dyr tur hjem, om du er strandet i Karasjok og trenger litt ekstra på å komme deg hjem til Oslo.

Har benyttet meg av reiseforsikring noen ganger, heldigvis bare til småting, men fortsatt fryktelig greit å ha.
Ting går mye glattere når man står på et sykehus i tyrkia med en unge som har ørebetennelse og virkelig ikke kan fly hjem om to dager.

Det gjorde litt ekstra godt, da det samtidig kom inn en typisk sydenturist og viste fram det Europeiske "helsetrygdekortet". Hvorpå damen tørt påpekte, your'e in Asia now. And we take the payment up front..

Er det noen av dere som lener dere på bare forsikringen i kredittkortet, jeg tør ikke det, så her er det full pakke igjennom sykepleierforbundet, hvor madammen har noen drøyt gode betingelser.