View Single Post
Old 31-05-2017, 18:09   #23
Field in sight
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 366
Default Re: SAS sin bruk av CRJ900 på KSU/AES/MOL - (Splitet fra Cityjet skal fly CRJ900 for

Quote:
Originally Posted by roger View Post
Kan ikkje dei begynne med ATR då? Evt. WF? Det siste er kanskje ikkje så greitt lenger sidan dei ikkje er same selskap lenger. Det var vel mykje F50 på desse flyplassane før, også frå Oslo? Mulig det blir behov for for mange fly om ein går ned ein storleik.
De få tilfellene har vært snakk om å lande på bane med ILS innflyving med 10+ knop tailwind. Det ville ikke vært noe særlig lettere som det blir påstått med en B738 - og enda værre ville det vært med en ATR. Det er heller ikke normalt at skydekket er så lavt at man ikke kommer ned på RNAV eller VOR, og må fly opposite ILS for å komme seg ned. Leserbrevet som siteres til er helt klart basert på synsing, og skrevet av noen uten kunnskap til de faktiske forholdene i de par situasjonene som har vært med diversions.
Field in sight is offline   Reply With Quote