View Single Post
Old 22-05-2017, 15:04   #92
SQ321
ScanFlyer Gold

SQ321's Avatar

Default Re: SAS ønsker ikke US preclearance til Norge

Det er fordeler og ulemper avhengig av hvem en spør og hvordan pre-clearance passer inn i deres forretningsmodell, noe som flere her påpeker.

SAS lang tradisjon for å ha et begrenset IC tilbud fra OSL og Norge og det kommer neppe til å endre seg, noe de for øvrig offisielt nærmest påpekte forrige uke der de heller annonserer for meget gode one-stop alternativer primært via CPH. Hadde jeg vært Avinor ville jeg heller tilrettelagt for den/de kundene som ser muligheter for vekst, flere direkteruter og som samtidig er i stand til å tilby dette i stedet for de som er proteksjonistiske i et hjemmemarked jeg mener de ikke prioriterer godt nok.

Så vidt jeg vet så krever pre-clearance at et amerikansk selskap flyr til flyplassen, og jeg ser heller tilrettelegging for DY samt ett til to amerikanske selskaper enn et reaktivt SAS som dras i alle retninger i et desperat forsøk på å overleve.

Det neste er vel at SAS offentlig går ut og sier de er i mot utbygging av non-Schengen da det allerede er nok plass der til deres IC flighter
SQ321 is offline   Reply With Quote