Quote:
Originally Posted by dc-8-63
Har du benyttet deg av Preclearance ? Naa er jeg ikke sikker paa hvilken modell OSL og ARN legger opp til, men jeg reiser ofte via flyplasser som har Preclearance og det som med allt - fordeler og ulemper. De plassene jeg benytter (Vancouver - Toronto) og har benyttet (Shannon) har alle US Customs ogsaa, saa f.eks. i Shannon maa man hente bagasjen, opp en etasje gjennom Immigrasjon og Toll en strafferunde som la paa 2 timer. Vancouver er litt bedre i transitt, men skal en reise fra Vancouver saa er det sjekkinn 2 timer foer, du tar med deg bagasjen selv etter aa ha "sjekket inn" (du maa innom skranke) saa US Customs saa immigrasjon, min kone maatte fly til Portland naar vi hadde vaert i Vancouver og fra det oeyeblikket jeg slapp henne av til hun var paa Flyplassen i Portland (50 minutter flight) var jeg hjemme paa Bainbridge etter aa kjoert, krysset grensen og tatt en ferge.....
Preclearance kommer til aa koste, det er US ansatte som det skal betales for og det blir solide ombygninger og jeg er ikke overbevist at Avinor og OSL kommer til aa ta den regningen, de har allt for mange Regnedrenge ansatt til at det skjer.
|
Har ikke benyttet det mye, men benyttet det en gang via Shannon, businessjeten til BA... Det gikk smooth, men så er ting veldig lagt opp rundt den flighten at ting skal være smooth.