Dette er vel årsaken til at jeg aldri tør å fly Norwegian på vanlig economy: Trangt og klaustrofobisk. Verste jeg vet.
Flyr ofte mellom
FLL og
OSL på premium, nesten som business. Ganske gode seter, har ofte sovet meg over dammen.
Maten er dårlig der fremme også, en pappeske med noe tjafs.
Bruker å ta med matpakke: Subway sandwich stopp på veien til flyplassen, det har funket krirkefritt.
Så er det prisen da. Siste turen betalte jeg 11,500 kroner, eller $1,350 daler for tur retur. Synes ikke det var så veldig dyrt, man får også en lounge, fast track og ubegrenset alkohol på flyet.
Er også bortskjemt etter 30 år på første og butikk klasse.
Siste jeg reiste Long Haul i economy var AA fra
CDG til
MIA, sverget på aldrig mere, turen gikk veldig sakte og man fikk aldrig en god posisjon i sete, nesten tortur. Derfor er 11 500 billig for meg.
Har også flydd mye i economy på andre selskaper, beste economy var vel Saudia
På 747-400, Jedda til DC, gode seter baki der og bra service, men satt ved siden av en fanatiker i nattkjortel som bare breket om hvor bra Islam var og vi begynte å krangle, han ville ikke gi seg, skulle ha meg som konvertitt..:

En annen langtur var midtsetet på Cathay fra LA til Hong Kong. 14 timer, Fytte fanken, aldri mer sa jeg, men hadde ikke valg, selskapet jeg jobbet for kjøpte billetten.
Også Hong Kong til London, deretter Miami i Economy med BA.
Og Air India fra Bombay til London til New York, midtsetet mellom skrikende unger og uvaskede kropper.
Derfor kjøper jeg Premium med Kjos, verdt hvert øre..