Quote:
Originally Posted by Polaris
Som Nordlening med svært stor forkjærlighet for, og innsikt i hvor viktig Widerøe er for nord-norge......så vil jeg allikevel si at det å sitte lenge i en Dash 8 er alt anna enn artig. Nytte gjør ikke opp for kjiphet. Nå er vi derfor så heldig at man kan fly SVJ- BOO og deretter 737 BOO- OSL. I tillegg til at de som ellers har slike interesser, kan ta direkte dhc8-100 SVJ- OSL. Fordelen med en monopolist er mange fly, bedre romslighet i økonomien og muligheten til å tilpasse ruter etter kundenes ønsker (slik det ble gjort i Finnmark), og gi valgmuligheter i rutenetter 
|
hmm....må bare få spørre hvor du har det fra at WF har planlagt sine ruter etter behovet. (La meg fort skyte inn at det ikke er svart hvitt her) For det første ble det ved tildelngen gitt rom for å ta hensyn til belegg og økonomi i ruta, dessuten - og ikke minst - om du har fulgt med i aviser fra Helgeland i sør (i Nord-Norge) til Alta i nord har det vært noe som nærmest kan ligne ramaskrik fra næringslivet. Flere steder har WF måtte forandre tidene på sine
FOT ruter.
Vil du gå dypere inn i dette bruker du tre søkerord i Goggle, - Widerøe reduserer rutetilbudet.
Ellers er jeg som du nordlending og holder med deg fullt ut i det du begynner med å skrive. Men hva er alternativet?
Hva som er monopol eller ikke har jeg kommentert her tidligere. Solvik selv bruker ordet monopol i sin pressetale da WF nå ble tildelt
FOT rutene, ref også lenk jeg la ut, -men de kan selvfølgelig bruke hvilke fly eller vaskemaskiner de vil ;-) og de kan ta så lav pris de bare måtte ha behov for.
DET er det ingen (monopolistiske) føringer på.
Ellers kan jeg bare ikke fatte den ofte tilbakevendende negative holdning som kommer til uttrykk mot VF. Alle tjener på konkurranse med unntak av den utfordrede og dens samarbeidspartnere. Her WF/SK.
Og hva opptjening av bonuspoeng på WF/SK angår, vil den som har fått med seg at DY har et tilsvarende reward system der du - også når du flyr VF - tjener opp poeng nok til en oppgradering eller en gratistur eller to, - noe som etter egen erfaring går fort om du også bruker det til det daglige...Nå kan du forsåvidt bruke Eurobonus kortet også med Diners! Poeng på alt du kjøper.
Ellers tror jeg at ledelsen i VF, - med tidligere fartstid fra WF/DY m.fl. ikke er født bak en stol. Klart det er utfordringer. Jeg sier som Kjos, - "det er bare de dumme som starter et flyselskap i Norge og klarer det. Å følge strømmen vil aldri lykkes!
En ting er å høre en pianist spille, men sett deg bak pianoet å fremfør det samme stykket så vil du fort oppdage forskjellen på å kommentere hvorvidt du liker det du hører og selv spille stykket du nettopp har hørt! Mao, alle har en mening om KYGO men hvor mange er i stand til å oppnå det han har fått til?
Ellers kom sola i dag, snøen er nesten borte men nok til å få seg en siste tur på ski. Happy Easter out there...:-)