Quote:
Originally Posted by jaas
Mulig, men jo flere seter til eks. 499 jo verre blir økonomien, dvs. selskapet taper penger på en pris 499,-
Foruten de kostnader som er nevnt på denne tråden så er fuel kostnaden alene for HFT- TOS på ca. 320 kr. pr. sete, dvs. om vi optimistisk regner kabinfaktor 58% (WF snitt for alle ruter i 2015).
|
At tapet blir større jo mindre penger som kommer inn er jo en selvfølge. Men så å si ingen som starter flyselskap forventer å tjene penger i løpet av den første måneden med fly i luften. Etterhvert som FV kan vise til stabile operasjoner vil det også komme flere kunder. Om det blir nok til at
HFT-
TOS kan bli lønnsom vil jo vise seg. Kanskje. Kanskje ikke. Det vi kan være relativt sikker på er at den neppe blir lønnsom i år. Når bagasjehåndteringen kommer på plass vil det også kunne hentes inn litt gebyrer der, og noe last kan man sikkert også få kontrakter på.