Quote:
Originally Posted by jaas
Det rimer ikke med det som sannsynligvis står i artikkelen, hvor det antydes at selskapet når har begrenset med likviditet og at OG svarer at de fortsatt har masse cash.
|
Det der var et sitat fra artikkelen. Det han sier om at de har masse cash er:
Quote:
Egenkapitalen på drøyt seksti millioner begynner å bli tappet. Selskapet har hatt store utgifter i oppstarten. To fly er klargjort og oppgradert for betydelige beløp, og taksameteret for de 60 måneder lange leasingavtalene med AirMax ruller ved siden av drivstoff og landingsavgifter. Mens de klarte seg med fire-fem ansatte på et kontor på Lyngseidet i høst, skal nå 40 ansatte lønnes, og husleie betales til Avinor på Tromsø lufthavn.
[så en forsker som forteller noe så åpenbart som at de må ha høyere inntekter enn utgifter]
Men Giæver sier de fortsatt har kapital til å klare drift.
- Vi har rikelig med cash, sier Giæver, og forsikrer at de vil ha inntekter nok til at selskapet går rundt når begge flyene er i lufta.
- Nøyaktig hvor mange passasjerer vi må ha kan jeg ikke si på stående fot, men det er ikke så mye som skal til.
|