Quote:
Originally Posted by ThomasB
Selvfølgelig skal SAS tilbyde adgange til byer som London, Paris, Amsterdam og Frankfurt, men hvis de benytter disse lufthavne som transfer-pladser, er det jo rejsende, som SAS sender direkte i hovedet på konkurrenterne.
|
Tror nok
LHR er viktig for
SAS ja. Kanskje den viktigste business-destinasjonen i Europa, for ikke å snakke om verden. Jeg vet ikke hvor mange business-reisende som velger f.eks DY eller FR til
LGW eller
STN, men det er ingen tvil om at
LHR er den foretrukne flyplassen. Da
SAS la ned
GOT-
LHR økte jo BA på ruten, og overtok nok
SAS sine tidligere kunder på ruten, og muligens på ruter til resten av verden Jeg tror nok at BA vil kunne forsøke å stjele pax fra
SAS hvis/når de reduserer på
LHR fra andre steder også. For en business-destinasjon som London er jo frekvenser viktig og dersom de samtidig kan stjele noen transfer-pax er det jo dobbel gevinst for dem.