BOM-
MAA 9W463 737-800 VT-JBE seat 24A
Flyet var fjernparkeret ved terminal 1, så busafgang fra kælderen, stadig pænt og bling bling agtigt, men ok.
Selv om det var klokken sent om natten var der masser af folk der skulle med – gætter på 90% fuld.
Check af boarding card og stempler (på begge tasker og boarding card) ved skranken, 10 meter senere ved opstigning i bussen, ved udstigning af bus på den anden side af lufthavnen. (troede seriøst vi skulle køre til Chennai – der er laaangt fra T3 til T1, turen går forbi nogle ret skumle områder, vi kørte lige under næsen af en AI 747-400 der var mørkelagt (gad vide om chaufføren så den?- han lavede i hvert fald en undvigemanøvre under næsen!)).
Endnu et check ved foden af trappen til flyet – her blev den yderste snip konfiskeret, og endelig to gange i kabinen!
Endelig kunne jeg sidde ved nødudgangen – havde hele rækken for mig selv, efter at CA havde spurgt ind til om de to indiske damer der sad der var ”willing and able to operate the emergency door” – det var de tydeligvis ikke – de flyttede til række 15!
Result: Happy Jens.
C- var udsolgt, derfor røg jeg bag gardinet. Men på 9W er det helt ok.
(rejsetip: hvis du mister dine papbrikker med stempler SKAL man tilbage til security – der kan godt være langt!)
Selv med en 0255AM
STD er der fuld service ombord, det vil sige drinks – non alcoholic only – og vaælg mellem to varme retter (veg eller non veg). Måske et par europæiske selskaber eller tre kunne lære noget!
9W har et online film system hvor man gratis (på jorden) kan downloade en app, der gør, at man i luften gratis kan streame film og TV (Jet-streaming), de gør vældig meget ud af det – og jeg så mange bruge det. Tror det virker ok.
Ankomst til
MAA før tid, bagage indenfor 5 minutter – priority først – of course!
Udenfor ventede chaufføren fra Marriott Courtyard – hurtig tur indtil byen (ingen trafik 0500AM) hvor jeg checkkede ind på en balsal af et værelse. Platinum virker også hos Marriott!

,

,
Så var det go’ nat for Jens.
Efter 8 timers søvn var det tid til at se på omgivelserne, inden 5 lange arbejdsdage!