View Single Post
Old 08-03-2017, 09:22   #13
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Default Re: Mine flyreiser gjennom 38 år

Quote:
Originally Posted by KnutW View Post
Det er jo alltid moro å se at man ikke er alene om å være litt halvgal og logge typer, flytider, registreringer osv. Som gammel mann med interesse for fly og jobb i luftfartsbransjen i 35 år, har det snart blitt 2000 turer med over 200 forskjellige flytyper. Heldigvis har jeg fått logget absolutt alle flyturene mine, de første riktignok uten registreringen på flyet.

Det har jo blitt mange minneverdige turer, de som nok sitter best i er selvsagt første flytur med en SAS DC-7C, et par turer med Concorde og en del russiske rariteter rundt omkring.

Men, det som man erfarer opp igjennom årene er at det er det man ikke gjør som man til slutt angrer mest på. Når oy-viv nevner turen hun hadde med Convair 990 Coronado minner det meg bare på at jeg hadde all verdens muligheter til å fly den med en av Spantax utallige charterruter til Palma. Men tror dere KnutW noengang på alle de årene fikk soset seg til å gjøre det..? Neida. Og ikke Maersk eller Conair Boeing 720 heller. Eller Dan Air's Comet som kom over hustaket opptil flere ganger i uka!

Nuvel, gjort er gjort og spist er spist, moralen for alle flyinteresserte er: Få ut finger'n og ta deg en tur med den flymaskinen før det er for sent! Til de av ungdommene som ikke ennå har fløyet en 747 eller A340; ikke drøy for lenge før dere bestiller. Og prøv og få deg en tur med 340-600 før både den og du dør. Opplevde den for første (-og kanskje siste..?) gang i fjor og den gikk rett inn på lista som favorittfly nummer én, kun slått av Concorde. Og kanskje IL-62. Blir vel nummer to eller tre da? OK, favoritt blant de som fremdeles flyr!

Det eneste flyet man nok ikke trenger å ha noe som helst panikk for å få seg en tur med er nok DC-3, eller C-47 som er mer vanlig. Min hypotese er at når den aller siste B737 MAX serie X settes på museum vil det fremdeles være minst én Dakota som flyr et eller annet sted i verden.

God tur videre til alle dere flyinteresserte, husk loggboka!
Dette må jo være tidenes post på så mange områder...

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote