Re: Flybe landingsuhell på Schiphol
Det sitter en hul bolt i ett av leddene i understellet som er konstrert for å gi etter ved en viss belastning. Dette for å hindre at deler av understellet skal trykkes opp i vingen og punktere drivstofftankene ved alt for harde landinger. Og man ser på det siste bildet sett innenfra i videoen hvor "pent" foldet sammen understellet ligger.
Det skal mye til for at denne ryker, men det avhenger av at flyet landes rett og helst uten noe crab. Dashen er ikke så glad i sidelengs belastninger under landing. Landingen i videoen er helt forferdelig dårlig, men det er samtidig umulig å si om det er snakk om pilotfeil eller om de bare ble offer for en tilfeldig kraftig(!) kastevind.
Er spent på å lese om de har landet med propellene spolt opp eller ikke. Begge deler er lov, men i kraftig vind er oppspolte propeller klart å foretrekke, da motorene gir mye mer momentant effekt når man beveger throttlene.
|