Quote:
Originally Posted by dc-8-63
En 737-800 er en utmerket LCC maskin, en Dash-8 200GT er ikke akkurat like godt egnet. Og vi har sett selskaper starte med allt fra Death Darts til Pilatues PC-12 og ennaa knatrer det en mengde Embrummer Brasilia rundt om. Men billig blir det ikke.....
|
Interessante synspunkter. Mange hevder og med rette at flere ville ha brukt fly i NN om prisene hadde vært lavere.
Antagelig er det riktig, men med et tynt markedsgrunnlag blir spørsmålet, "hvor mange flere"?
Ved å senke prisene og øke kabinfaktoren er sjansen, med 39 seter totalkapasitet , for å komme ut i minus stor. Dash 8 er neppe egnet til en slik lavpris strategi.
FV ser sannsynligvis annerledes på dette ved at de mener at lave priser vil trekke seg flere kunder.
Spørsmålet er derfor "hvor mange og er det mange nok"?
Dette tror jeg WF vet en del om.