Vannkanten er vel bra om man har veldig mange penger og ønsker å omgås andre turister som enten har blått hår eller prater bredt på amerikansk om "my clients".

Var innom en bra whiskybar der ned en kveld og opplevde dette. Greit der på dagtid, men skuffende lite "autentisk".
Ville valgt et hotell i gåavstand til Long Street eller i selve gata. Det er der det skjer om kvelden, og det er gåavstand til vannkanten også, og det er helt trygt å gå på dagtid. Taxi koster nesten ingenting - det betyr jo for så vidt at det hotellet du har sett på også virker greit, selv om det for meg ser ut til å ligge nokså langt fra der det skjer.
Urban Chic Boutique Hotel & Cafe var hotellet mitt. Ser at prisene har steget mye på tre år, og dette koster nå vel over 800 kr/døgn, jeg betalte vel bare 500 kr. Var i utgangspunktet skeptisk pga mulig "partystøy" fra gata, men dette merket jeg i praksis ingenting til. I alle fall ikke med ørepropper. Dog er det et enkelt hotell og det finnes bedre i nærheten.
Kort vei til Longs Street synes jeg er bra - det er flust med barer og restauranter der, også gode restauranter. Long Street Beer House rett over gata osv. Det er her mange lokale og turistene under 50 holder til. Mens de blåhårede holder til ved vannkanten. Ikke har de peiling på whisky heller.
For øvrig opplevde jeg Cape Town for tre år siden som veldig lite utrygt. Ellers en fantastisk spennende by som jeg gjerne besøker igjen.