Det var også en måte å se det på....
Det stemmer jo at
SAS må få påfyll av nytt materiell også etter siste av de 30 A320neo'ene er levert i 2020. Det har jo
SAS selv sagt i flere år. Men å definere det som flymangel er vel å strekke det litt langt.
De 4 CRJene og 26 A320neo som
SAS per dags dato har i "ordrebøkene" muliggjør utskiftning av store deler av den eldste flåten, både det meste av -600 maskinene og de eldste av -700 og kanskje -800 maskinene. Såvidt jeg har forstått vil vel
SAS bare ha igjen en håndfull -600 i 2019, selv om fra 2020 og utover så vel det jo da være flere andre fly som drar på årene og trenger utskiftning. Men dette er jo egentlig ikke dramatisk eller unormalt
Dessuten antar jeg det er muligheter for både nytt og lettere brukt materiell
Et litt åpent spørsmål er også hva
SAS gjør med ruter hvor kanskje
CRJ-900 er for lite og 737-700 er for stort. Det er fullt mulig dette hullet ikke trengs "fylles", men det er jo endel av deres ruter i dag hvor 120 seter er en "fin" størrelse