View Single Post
Old 10-01-2017, 11:18   #82
Theaviator
The old Norwegian Viking

Theaviator's Avatar

Default Re: Ola Giæver starter flyselskap - FlyViking statustråd

Det er litt artig å følge diskusjonen i denne tråden. Mange av argumentene er de samme som da han Kjos og Norwegian startet opp. Da hadde vi jo Colorline sitt forsøk friskt i minne.
Et par momenter som ikke har kommet frem er at Ola Giæver ikke er alene på den finansielle siden. Det er bl.a. et par mektige laksekonger bak han og andre som ikke er så gira på å stå fram med tykke bankbøker og tro på prosjektet.
At han velger å bruke han Bjørn og Norwegian som inspirator tror jeg heller ikke er det dummeste han kan gjøre.
Hva som igrunnen overraska meg mest; jeg skreiv litt om Ola på FB sia mi og fikk over 1000 delinger på 2 dager og det fortsetter å strømme på så mye at jeg lagde ei egen FB side for oss som liker lave flypriser i Nord-Norge. Også den er oppe i en 5 - 600 medlemmer nå bare på et par dager.
Greit at WF kjører kampanjer, det motgrepet kjenner vi fra før når DAT prøvde seg, men nå virker folket være med. Det kommer til uttrykk en del motstand, - ja nesten aggresjon mot WF og de høye prisene.
WF har gjort og gjør en solid jobb, så gjorde SAS og BU i sin tid, men allikevel lykkes Norwegian - nettopp på pris. Det å avfeie Ola og de som står bak han så lettvint som enkelte her gjør, - vel vi får se. Personlig er jeg redd noen kommer til å bite seg i tunga. FOT ruter eller ei. Konkurranse er sunt og godt for oss alle uansett tilhørighet.

Og om bagasjen: DAA er ikke det dummeste (om det er det han sikter mot). Flybransjen er i endring og "Simplify Flying" har kommet som et begrep...

Last edited by Theaviator; 10-01-2017 at 11:33.
Theaviator is offline   Reply With Quote