Quote:
Originally Posted by Tornerose
Jeg skal til LA med SAS, så jeg er ikke redd denne gangen. Eller jeg fikk brått lite lyst til å reise etter jeg fant ut at vi fra Arlanda til Oslo var booket om til en samarbeidspartner til SAS hjem. Heldigvis fikset de det med at vi fikk billetter på et senere SAS-fly - selv om det ikke var ledige bonusbillletter! Det får tommel opp av meg.
Klm må jeg nok vente med siden de samarbeider med air france (eller roter jeg?) AF ulykken sitter for friskt i minnet (vet det er lite logisk) 
|
AF gikk vel sist ned i 2009 tror jeg.
Det var en stygg og unødvendig en også.
Tror nok AF har sett seg selv i speilet og tatt noen harde tak etter den.
AA hadde et kræsj i Kimgston, Jamaica for noen år siden.
Da fikk vi det alle rundt ørene på klasserommet og i simulator for å være sikker på at det ikke ble noen gjentagelse. (Glatt bane, medvinds landing og en smule dårlig planlagt.) Skipperen beholdt jobben og jeg sa da på forumet vårt at det er umulig å få sparken fra AA hvis man total havarer et fly i grøfta og beholder jobben etterpå. Kapteinen ringte meg opp og var fly forbanna for at jeg kunne si noe sånt for det var ikke hans feil.
(In denial, som en alkoholiker)
jeg klagde også til sjefene på en briefing at dette var dårlig flyging, men dem sa at han gjorde var "lovlig". (Legal)
Nåja, nå er vi på villspor igjen, jeg bare bobler over med flyhistorier, men det har vært et langt liv i bransjen med 19 flygerjobber med stort og smått.
Skulle vel ha skrevet bok, men da hadde alle sluttet å fly.