View Single Post
Old 10-12-2016, 17:37   #14
LN-RTP
Aviator Extraordinaire

LN-RTP's Avatar

Default Re: Flyselskaper

Flyskrekk ja, har aldri hatt det og skjønner ikke hvorfor noen har det, men er jo sympatisk til de som lider av det.
Eneste gang jeg var redd i et fly var når jeg satt på dørken i et småfly, i åpen dør med føttene dinglende ut i luftstrømmen og med fallskjerm fastspent på ryggen, og reserve skjerm på magen.
Når det var min tur fikk jeg et dytt i ryggen og hoppet uti det.
Et par minutter senere landet jeg hardt og knuste en ankel.
Begynte med hopping for å glemme kjærlighetssorg etter en pike som slo opp.
Slett ikke en god ide. (Don't try this at home)

Hvilke flyselskaper bør man unngå når man lider av flyskrekk?
Tja, som andre har sagt over, det går som regel bra og statistikken for å dø i et flykræsj er forsvinnende lav.
Jeg jobbet som busk flyger i Alaska og der var ulykkes frekvsen 5 ganger høyere enn i resten av USA. Mistet venner og kolleger rimelig ofte og det ble man fort edru av og var ekstra forsiktig deretter, samt lærte av andres feil.
Derfor, ikke ta et småfly i dårlig vær i Alaska når det er overlastet, dårlig vedlikeholdt og flygeren har tatt seg noen pinner for å stive seg opp)

Alle store selskap i den vestlige verden har stort sett den samme kulturen med hensyn til Safety First så du kan trygt kjøpe billett på de.
Jeg ville unngåt noen selskap i Afrika og noen i Østen og kanskje charterselskap i Bolivia, men det visste du jo allerede.

Bare føl deg trygg og ta gjerne et par gin og tonic før avgang så blir alt bra
LN-RTP is offline   Reply With Quote