Quote:
Originally Posted by Beechdriver
Hva koster en DH8-rating og hvor blir pilotene trent? FV har vel ikke noe godkjennt treningsprogram? Så man må ta treningen eksternt (hvor) for deretter å kunne bli styrmann i et selskap som ikke har mulighet å gjennomføre touch and go's (krav til skill test). Noen som vet hvordan FV har løst dette?
|
Typisk lav-pris selskap ja, ansette piloter etter hvor mye de vil betale for å få jobben.
Kanskje kan ikke selskapet velge på øverste hylle da: De pilotene som har erfaring og god kompentanse kan velge og vrake i jobber, men de som ikke får jobb i mer etablerte selskaper har ikke annet valg enn å hoste opp egen utsjekk og type rating.
Tviler på at Widerøe skoler dem på kontrakt så det er vel å fyke til Kanada med Norsk eksaminator, eller i beste fall Tyrol Air eller andre Europeiske bolag som kusker Dash-8, hvis det er noen?
Det går vel på en måte, men sikkert ikke veldig lukrativt for hverken unge flygere, eller for selskapet som får uerfarne flygere til å jobbe de verste værforholdene i verden, små marginer og det kan lett skje noe alvorlig med en slik plan.
Kanskje kan det spares mere penger for å selge billige billetter med å de-ice med et kosteskaft?