Quote:
Originally Posted by LN-MOW
Nei, det er nok mest bunnslammet som normalt kjører Spirit, Frontier og Greyhound man er ute etter her. De flyr kanskje en eller to ganger i året og er uinteressert i lojalitetsprogrammer.
|
En ting er hva de er ute etter, en annen ting er om de til slutt støter fra seg den store gruppen av lojale kunder som reiser sånn passe mye. De som reiser grisemye og får dekket reisen av arbeidsgiver er nok ikke faresonen for noen ekstra dollar, men alle selvstendige m.v. som ser på hver dollar føler nok at de blir skviset opp i pris, og kan fort bytte selskap eller bli illojale. Ref. det Fnate skrev i en annen tråd - det er fryktelig vanskelig å hanke tilbake kunder som plutselig dropper ut.
Markedet er nok litt annerledes i USA enn i Europa, men ser selv at min lojalitet til
SAS er 0 når DY er enklere og billigere og forholde seg til og jeg ikke har Star-status. Da blir det heller ikke noe Star-status med det første, og DY (og andre tilfeldige sleskaper) har vunnet mine reiser på kort og medium sikt.
Og ironisk nok har DY statusopptjening på alle billetter så jeg føler meg jo etter hvert mer verdsatt som kunde hos LCCen enn hos en del "fullserviceselskaper" som enten ikke gir opptjening eller fordeler på "basic-kategori-billetter".
Mvh,
Bunnslammet