Quote:
Originally Posted by jaas
Med et nåværende marked som i best fall er statisk og med økede kostnader er dette åpenbart en smart strategi og satsning.
|
I artikkelen i DN snakker de også om wet lease som et element i strategien. Utfordringen her er vel at WF har noe høyere personalkostnader enn CityJet, JetTime, osv.? Jeg regner med at kostnadsutfordringene til WF også gjelder om de kjøper jet.
Quote:
Originally Posted by storg
Utfordringen blir vel å finne formen i forhold til SAS. Kan ikke bli for aggressiv konkurrent hvis man skal være leverandør og sammarbeidspartner. Men kan heller ikke bli for passiv.
|
Quote:
Originally Posted by jaas
Med en pax 100 jet skal man ikke se bort fra at WF blir en bedre samarbeidspartner for SAS.
|
Hvis man begynner å operere i et marked som er mer i samme gate som
SAS, altså jet operasjoner, så må man nok være betydelig mer oppmerksomme om man skal "være samarbeidspartner". Utgangspunktet er at de ikke har lov til å samarbeide om de er potensielle konkurrenter.