Quote:
Originally Posted by Stone
I tillegg vil AMM (Aircraft Maintenance Manual) kunne gi deg limits for hva du kan og ikke kan fly med, f.eks. når det gjelder lekkasjer (fuel, olje, etc) og i tillegg hvor ofte et avvik må inspiseres eventuelt hvor lenge du kan fly med det.
Det samme kan sies om SRM (Structural Repair Manual). Den gir deg rimelig klare retningslinjer når det gjelder strukturskader, hva du kan fly med (Acceptable damage) og hvor lenge du kan fly med det før "final repair" og hvor ofte vedkommende skade eventuelt må re-inspiseres. SRM vil også gi retningslinjer for hvordan en skade skal repareres.
Vedrørende MEL, den henger sammen med CDL (Configuration Deviation List) som hva du kan fly med av "manglende deler" som fairings, seals, etc. Den gir også informasjon til crew og flight planning om eventuelle penalties på fuelforbruk og performance.
|
Takk for informativt svar. Betyr det at
SRM gir åpning for å fly med mindre strukturskader? Tydligvis er i såfall da skaden på motoren for stor til at den kan flys med.