Jeg følger alltid med, og prøver å få øyekontakt med den som er nærmest.
La meg ta ett eksempel, hvor mange "tråder" skal du trekke i for å blåse opp vesten hos
SAS? Hvor mange munnstykker kan du bruke for å regulere trykket i vesten etter at den er blåst opp. Hvor er stroppen du skal trekke i for å få lys i lampen?
Alt dette hadde jeg ikke visst hvis jeg ikke hadde fulgt med på demoen. Og ja, det er uhøflig å ikke følge med på den hver eneste gang, det kan redde livet ditt.
Ett annet eksempel, vi var to stykker fra samme firmaet som satt ved siden av hverandre. Begge hadde gull kort (høyeste status på den tiden). Kollegaen begynte å le da jeg sjekket safety kortet, han mente at med gullkort fløy jeg så mye at det måtte da være unødvendig?
OK, sa jeg, beskriv hvordan du åpner nødutgangen over vingene på dette flyet? Han gjorde det, helt perfekt. Bare det at han beskrev det for en classic, men vi var ombord i en NG..... Han satte seg aldri i ett fly uten å sjekke dette etter en gangen.
Mvg,