Quote:
Originally Posted by TOS
På meg høres dessverre disse kravene ut til å være litt for mye skreddersydd for et gitt selskap til å gå gjennom nåløyet. Man trenger altså ikke spesiell erfaring om man flyr kommersielt på de samme flyplassene, som når man flyr FOT-ruter. Hvorfor da? Er det spesielle operative forhold som tilsier restriksjoner på hvem som kan operere på gitte flyplasser (og, ja, det er flyplasser som er relevante og ikke destinasjonspar), hvorfor krever så ikke LT slik erfaring fra alle som evt opererer på disse stedene? Jeg kan vanskelig se for meg at dette går lett gjennom hos ESA om saken kommer dit.
|
Fullstendig spekulering, men om krava gir , som nokon her har nemnt, betre regularitet, kan det tenkjast at staten ynskjer seg den regulariteten. På ei evt kommersiell flyging mellom flyplassane, vil då eit selskap bære risikoen om å ikkje oppnå den same regulariteten sjølv. Uten at staten treng å bry seg, sidan dei ikkje står bak kommersielle ruter på same måte som
FOT. Om då dei som flyg kommersiellt held seg innanfor grensene for korleis dei kan flyge med den treninga dei har, skal det også i teorien bli like trygt (men ein må pårekne meir kanselleringar).
Sent fra min MotoG3 via Tapatalk