View Single Post
Old 21-08-2016, 19:18   #26
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default Re: Ola Giæver starter flyselskap - FlyViking

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Jeg foreslår at du leser det jeg skriver så blir det kanskje greiere å diskutere. Jeg setter ikke likhetstegn ved FlyViking på den ene siden og Air Greenland og Air Iceland på den andre siden. Det jeg påpeker er at dette er to selskaper med noe egnet materiell som vel sannsynligvis opererer både på korte baner og på vinterstid (jeg hører det kan være både kaldt og surt både på island og på Grønland); altså i utgangspunktet relevant operativ erfaring.

Ingen av disse er derimot egnet i følge SD til å drive trafikk på kortbanenettet i Norge - det må man ha erfaring fra Norges kortbanenett til å kunne gjøre. Jeg synes det er nokså merkelig at f.eks. du ikke ser at dette er noe som gjør at vi har en aktør som er aktuell, og den aktøren heter Widerøe. At man evt skulle ønske at WF får fortsette er en helt annen sak. Det jeg påpeker er at med de kravene som SD tilsynelatende setter så er det ingen anbudskonkurranse.

Det er heller ikke slik at SD alltid har gjort ting riktig - bare så det er sagt.
Jeg leser hva du skriver I "tråden om Flyviking" og for meg ser det ut som deler av en helt annen diskusjon som jeg mener at hører hjemme I en separate tråd (eller om en stund I denne når Flyviking for snublet operasjonen I gang).