Quote:
Originally Posted by TOS
Mitt poeng er at innsigelsen kan synes å være reell - uavhengig av om man ser for seg at det FlyViking, Air Iceland og Air Greenland (som vel begge har noenlunde riktig type fly og som har operert en stund) eller andre med både operativ erfaring, finanser i orden, osv., skal legge inn anbud her. Det er ingen andre enn de som har operert i Norge på kortbanenettet som vil kvalifisere i henhold til disse kravene (om nå det er slik disse kravene skal forstås at man må ha operert i minimum en vintersesong).
Det har altså ikke noe med FlyViking per se, men krav i anbudet som kan synes å være slik at det ikke finnes andre aktører som kan kvalifisere når anbudet utlyses.
At ikke alle markeder er egnet for konkurranse er selvsagt riktig. Her har imidlertid SD lyst ut en anbudskonkurranse, så man må regne med at de i utgangspunktet har ment at flere enn WF skulle kunne konkurrere om disse rutene.
|
Jeg er ikke helt enig at Flyviking sal settes på linje med Air Iceland og Air Greenland som begge faktisk opererer fly med inntekter. Om hvorvidt SD vet hva det gjør eller ikke hører kanskje ikke hjemme I denne tråden om Flyviking - men I den kommende tråden "Flyprat vet at SD ikke har peiling på noe som helst og er kapret av WF"