View Single Post
Old 19-07-2016, 12:04   #91
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: SAS-fly (SK998) gjennomførte sikkerhetslanding etter trykkfall 14/7

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Det er kanskje en god idee å splitte ut denne delen av tråden ? Jeg har hele tiden forsøkt å si at det kan være utenforliggende årsaker til at Crew Medlemmer ikke ble igjen blant passasjerene. At det er egne sluser, kontroller poster for Crew er veldig vanlig - en skal ikke lengre enn til OSL hvor det er adskilt kontroll for Crew og Ansatte vekk I fra passajerene. Her er det mye vi spekulerer på vel I etterkant og totalt uten det tidspresset som alle disse avgjørelsene ble tatt under. Når man må ta en rekke avgjørelser raskt er det ofte at det ikke blir ideelt, det tar man på oppfølgning og debriefinger som alltid blir holdt.
Men er ikke poenget med manges innlegg at man forsøker å peke på hvordan man mener at SAS kanskje burde gjort dette? At det er forklaringsvariabler som vi her ikke har oversikt over er selvsagt riktig (her som i mange andre diskusjoner), og er greit å trekke frem her som andre steder.

Last edited by TOS; 19-07-2016 at 12:14.
TOS is offline   Reply With Quote