Quote:
Originally Posted by imm
For passasjerene tror jeg dette hadde vært en flott løsning. Ikke bare-bare å oppleve en slik hendelse, lande midt i Sibir, og ikke ha noen skandinavere å forholde seg til. De hadde sikkert ikke kunne gjort mye. Men bare det å ha noen der....
Rutinene ved forsinkelser/hendelser er forskjellig fra selskap til selskap. Flere krever at det er et menneske på gate til enhver tid ved forsinkelser - selv om de ikke har noe ny informasjon å komme med. Hos KLM er det rett vanlig at kaptein tilbyr å komme på gate å ta opprop på forsinkelsen. Det føles betryggende for folk. Og folks følelse skal man ikke undervurdere.
Jeg tror SAS ville gjort lurt i å la en eller to fra crew være tilgjengelig på flyplassen i dette tilfellet.
|
Det tror jeg også, og det er en ganske enkel sak å lage en slags papirsak man kan ha ombord med telefon nummer, kontaktinformasjon rundt om i verden etc som man kan ta med seg.
Jeg skal i alle fall flagge dette videre som en ide.