View Single Post
Old 17-07-2016, 16:48   #70
imm
ScanFlyer Crusty

Default Re: SAS-fly (SK998) gjennomførte sikkerhetslanding etter trykkfall 14/7

Quote:
Originally Posted by SAS-Steward View Post
Dette er så enkelt at det bör kunne löses, innefor gjeldende regelverk. I alle fall så langt jeg har lest det.
Spörsmålet er mere hvilke rutiner ligger til grunn i dag, og hva skal man prioritere fremover.
Nå sendte de crew på hotell, men å la to väre igjen kan kanskje väre en god ide, i alle fall der man ikke har egne folk på plass. Noe som garantert vil bli diskutert.

For passasjerene tror jeg dette hadde vært en flott løsning. Ikke bare-bare å oppleve en slik hendelse, lande midt i Sibir, og ikke ha noen skandinavere å forholde seg til. De hadde sikkert ikke kunne gjort mye. Men bare det å ha noen der....

Rutinene ved forsinkelser/hendelser er forskjellig fra selskap til selskap. Flere krever at det er et menneske på gate til enhver tid ved forsinkelser - selv om de ikke har noe ny informasjon å komme med. Hos KLM er det rett vanlig at kaptein tilbyr å komme på gate å ta opprop på forsinkelsen. Det føles betryggende for folk. Og folks følelse skal man ikke undervurdere.

Jeg tror SAS ville gjort lurt i å la en eller to fra crew være tilgjengelig på flyplassen i dette tilfellet.