Generelt sett kan man si at alle regler og endringer som kommer/innföres er et resultat av noe som har skjedd, og som man har vurdert ulike måter å unngå problemet igjen.
Når det gjelder skader som er påfört i forhold til PC så var det endel skader som oppstod over en relativt kort periode i
SAS og
SAS som selskap valgte derfor å innföre den reglen om at laptoper/pc`er samt de störste brett skal ligge sammen med håndbagasje under stolen foran eller i hylla.
Når det gjelder löse ting ved nödutganger så sier vel det seg selv.^
Om en person snubler i noe som ligger der ved en evakuering så hoper ting seg fort opp, noe man igjen har sett ved flere ulykker og evakueringer.
Det er ingen ting av dette som er tilfeldig eller som gjöres for å irritere eller gjöre ting vanskelig. Det er et resultat av ting som har skjedd og tanken om hvordan man kan unngå dette i fremtiden. Da må endel retningslinjer fölges.
At noen kan "låse" fast sin laptop er ok, men det bryter altså mot et reglement som man skal håndheve.
Er ganske kjedelig å flere ganger per dag måtte diskutere enkle sikkerhetsregler, så jeg er kommet dit at det gjör jeg ikke.
Jeg sier på en hyggelig å vennlig måte at slik er reglene hos oss, og de er udiskuterbare. Det er ikke noe jeg kan gjöre med de, ei heller väre fleksibel.