Quote:
Originally Posted by gustavf
Jeg er litt usikker på hvordan Rygge skal kunne bli mer tilgjengelig med jernbane uten ekstremt store investeringer, men det er jo ikke slik at det er vanskelig å ta seg til flyplassen i dag heller.
|
Naa er jo den stoerste investeringen med for Oestfoldbanen allerede godkjent og det saa abolutt ut som arbeidet er godt i gang naar jeg passerte Ski sist, Follo Tunnelen som sammen med det allerede nybygde dobbeltsporet
SKI-NestenTilMoss (mangler vel 1 Km) vil kunne la Flirt kjoere omtrent med samme hastighet (200Km/t ?)som Flytoget "Oslo - NestenTilMoss(tm)". Saa det som gjenstaar er investeringer som allerede er paa plan stadiet og som vil komme, men helt sikkert for sent for Rygge i denne omgang.
Jeg er enig med OJB at Rygge blir nok i varetatt og at det blir drevet flyplass der igjen om noen aar. Det er endel etterhvert store
LCC i Europa som ikke har vaert interessert i
OSL, men som med utviklingen kan vaere interessert i aa faa en
LCC Rygge 2.0 - kanskje Avinor legger
OSL LCC til Rygge (spekulasjon).
Litt avhenger jo av hva Ryanair gjoer ogsaa, FR Rygge var jo etterhvert veldig fokusert mot Oest Europa og det markedet vil jo komme tilbake (tror nok at reduksjon i trafikk av vennlige gjestearbeidere har vel saa mye aa si som avgiften).