Quote:
Originally Posted by A-380
Da jeg ankom Washington Dulles i mars, så kunne pax som brukte sin ESTA for andre gang eller mer benytte seg av noen maskiner for scanning av pass osv. Dette gjorde at det kun tok 5-10 min å komme seg igjennom immigration.
Noen som vet om det er slik på Chicago O'Hare også?
Det ser ut som jeg må sende vekk passet mitt som inneholder ESTA, dermed må jeg få en ny ESTA i reservepasset mitt. Vil jeg da regnes som en ny reisene til USA og må stå i de lange immigration køene, eller kan jeg bruke de samme maskinene jeg brukte på Dulles (med forbehold om at de også er på O'Hare)
|
På
SFO da jeg var der før jul var ikke dette presisert - stod bare
ESTA visitors mot maskinene. Nå hadde jeg vært i USA en gang før med det passet, så og om det ikke går vil jeg tro den spytter ut sinte feilmeldinger. På maskinen var det også flere tilvalg som visum også så det kan godt hende de vil utvide tilgangen også for de som har visum til USA.
Uansett har aldri hatt en mer smooth entry til USA enn da - tross Iran-visum som han kontrolløren brydde seg nada om (ja det er en kontroll etter maskinen har gitt deg en lapp), ikke brydde han seg da jeg sa jeg bare var på 3 dagers visitt heller eller var student. Tydelig at CBP driter litt mer i utenrikspolitikken enn ambassadene. Dette var etter at innstrammingen ble kjent, men før det ble implementert. Selv
TSA på vei ut var hyggelige og ordnet det slik at folk i "fasttracken" ble sluppet til andre sluser hvor det var nada kø.