View Single Post
Old 28-03-2016, 18:06   #3
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,588
Default Re: SAS Langdistanse før og nå...

Strukturen var helt annerledes, så sammenligning er rimelig umulig. Mange av rutene hadde flere stopp og gikk med lave frekvenser. Destinasjonene var dessuten heller ikke alltid drevet av økonomiske forhold, men hva som passet styremedlemmene best. Mange av disse var innen skipsfart, og ville ha SAS til steder hvor de byttet crew.

Litt som den gang PanAm hadde en rute til en liten stripe på Bahamas bare fordi 'firmahytta' til direktørene lå der .. Eller da UA nylig fløy mellom Newark og Columbia SC ...
http://www.thestate.com/news/busines...e35061516.html

Quote:
Little did Mann know that the seemingly innocuous offer would place his small airport at the center of a scandal that last week cost United Airline’s chief executive his job. Nor did Mann know that the flights would become part of a federal probe into whether United created them at the request of the then-chairman of the Port Authority of New York and New Jersey, David Samson, to travel to his home in Aiken’s historic district on the weekends.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote