LX 1216
ZRH-
OSL
17.6.2015 klokken 16:45
Sete 3D og 3F
Vi hadde en god del timer til lounging i Zurich. Vi besøkte to forskjellige lounger, men siden vi kom fra nattflight fikk jeg aldri helt med meg hvor disse faktisk befant seg. Det kan også hende at vi gikk inn og ut av schengen en gang for mye, men det er i likhet med resten av flyplassen uklart for meg(se tidligere poster om min mening om flyplassen).

Vedlig bra utsikt fra en av de besøkte loungene

Endeløse rullebånd fraktet oss rundt på flyplassen. Morsom vri at disse også går opp og ned mellom etasjene, får litt følelse av fornøyelsespark.
Flyet som skulle ta oss til Oslo var HB-
JLP "Allschwil". Dette er en A320-214 levert til Swiss i mars 2011.
Også Swiss har innført knekkebrødtynne slimlineseter på kortdistanseflåten sin. De har faktisk brøytet vei og klemt hele 180 seter inn i en A320. Riktignok blokkerer de midtseter i business, men det er likevel veldig mange seter i en A320. Flyet virker ikke spesielt trangt, bortsett fra på toalettene som er flyttet helt bak i flyet og som har erstattet mesteparten av galleyområdet der.
Vel ombord ble vi godt tatt i mot av en serviceinnstilt besetning. Vi fikk både vannflaske og våtservietter.

Knyttnevetest i business

Også andre selskaper enn
SAS drar for gardinen. Om enn i noe mindre omfang.

Før måltidet åpnet flyvertinnen en flaske Champagne til oss. Så vidt jeg så var det ingen andre som ville ha sprudlevin. Jeg fikk tatt en rask titt på passasjerlisten, jeg og reisefølget var de eneste statusløse blant de 10 passasjerene i business class på denne turen.
Så var det på tide med matserveringen.

Reisefølget valgte biff, som var den samme som på forrige flytur.

Jeg valgte en pastavariant, tror den til og med var uten kjøtt.
Resten av turen gikk med på å prøve å sove. Etter veldig mange timer på reisefot var vi nå klare for å komme frem.

Her er flyet parkert ved gate på
OSL

Her bygges det for fremtiden
Alt i alt var dette en fin intraeuropeisk flight, i alle fall for oss som hadde blokkert midtsete.
Det var siste del av trip-report angående fjorårets hovedferie. Årets ferie går til Canada, skal prøve å få til en trip-report for denne turen også.