View Single Post
Old 13-03-2016, 17:33   #57
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Trafikkrettigheter og Russland - utfordringer med nye Asiaruter (splittet)

Quote:
Originally Posted by Wahoo View Post
Det russerne vel sa var at DY ikke kunne fly wetlease (NAI -> NAS). DY gjorde om på dette og flyttet flyene over til NAS, men "merkelig" nok hjalp ikke dette...
Hvis man har fulgt litt med på hvordan de agerer i andre (liknende) sammenhenger så er det ikke så vesentlig at ting henger sammen i deres argumentasjon. En gang stoppet de norske vogntog, etter sigende fordi de var 5 cm for lange, mens disse ikke var noe problem tidligere. Det er snakk om å markere styrke (om man skal tro på folk som er Russlandkjennere).

Om man ser på lenken jeg la ut fra DN så er det vel dette du tenker på? Først var det organiseringen av selskapet, og så var det det faktum at en bilateral avtale mellom Russland og Norge ikke åpner opp for Norwegian (med henvisning til at det er SAS som har rettighetene).
TOS is offline   Reply With Quote