View Single Post
Old 25-02-2016, 00:17   #1
KjetilK
ScanFlyer Blue

Default Bråkete firemotors

Jeg hadde en rar opplevelse i dag (24/2), ca. kl 11:20, mens jeg var på ski i Kjekstadmarka i Røyken. Det kom en rar lyd, som gradvis ble sterkere, og etterhvert så jeg et 4-motors fly over meg på vei nordvestover, og støyen tiltok i styrke. Det ble etterhvert ordentlig bråkete....

Jeg røsket opp mobilen og tittet på FR24-appen, men så ikke flyet der. Det er et par antagelser man gjør, selvsagt, at støyen kommer fra flyet og at siden det tydelig er et firemotors, at det er på marsjhøyde. Jeg har bare unntaksvis hørt noe særlig støy fra fly på marsjhøyde, men dette var veldig høyt. Jeg stod under en kraftledning da dette skjedde, så jeg lurer på om det er en mulighet for at det kan ha forsterket støyen.

En halvtime etterpå kom det et fly andre veien, også det en firemotors. Den støyet mye mindre selv om jeg hørte den da jeg stoppet og lyttet, men den fant jeg heller ikke på FR24.

Hva tror dere, kan det ha vært en annen støykilde enn flyet, og hvis ikke, hva kan gjøre at det bråker så veldig? Hva kan det ha vært for et fly jeg så?
KjetilK is offline   Reply With Quote