Quote:
Originally Posted by Eriksan
På onsdag skal jeg fly OSL- AMS med SAS og videre AMS- DUB med Aer Lingus på separate billetter og 2 timer connection. Skal sjekke inn ett kolli og vil forsøke å få gullinnsjekken på OSL til å tagge kofferten hele veien til DUB. Tviler litt på at SAS kan sjekke oss inn på EI flighten og utstede BP.
Derfor lurer jeg på om noen vet hvordan det er med transfer centre på AMS? Fant et kart på Schipol sin nettside der det ser ut til at det er transfer desks ved inngangen til hver pir. Noen som vet om handling agenten til Aer Lingus er representert der og kan utstede BP og knytte til bagasjen?
Har lest at det har blitt central security på AMS nå, slipper man security ved transfer schengen til non-schengen som reisen min?
|
Bag får du nok tagget hele veien til mål. Har ved en anledning tagget koffert
BGO-
CPH-
LHR-
PEK-
BKK når
BGO-
CPH-
LHR var en billett og
LHR-
PEK-
BKK en annen. Boardingpass for EI-flighten må du nok fikse på
AMS. Godt skiltet så transfer-desk eller automagimaskin om du kan bruke det med EI skulle være lett å finne. Har ikke brukt disse selv på lenge, så hva du kan forvente i ventetid får andre kommentere på.
På
AMS har repeat-security utenfor Schengen skjedd ved gate. Det er det slutt på nå. Så når du har gjort unna security på
OSL er du ferdig. Om du har samme ruting på returen må du gjennom security for å komme over fra non-schengen til schengen-terminalen.
God tur - husk å drikke kortreist Guinness