View Single Post
Old 15-02-2016, 12:22   #1
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,950
SAS SAS prising/revenue management-strategi

Dette har vel vært oppe før, men det trenger å opp igjen

Fy flate, SAS er jo helt sinnsyke på prising kort tid før avgang?

Eksempel 1:
Sjekket OSL-TRD i morgen. 1999,- hver vei på alle flighter. DY var 899-1499,-
Sjekket OSL-SVG i morgen. 1999,- hver vei på alle flighter. DY var 699,-

Jeg bestilte OSL-SVG med DY, så klart, og la til Fast track i SVG for kr. 100,-.

Eksempel 2:
Jeg skulle hjem fra BRU-OSL på fredag forrige uke. Sjekket billetter på onsdag.
SAS skulle ha 4798,-... REALLY? For et fly som går midt på dagen???
Booket det for EB poeng. 18.000 poeng + 216,- NOK.

Flyet var halvfullt. Bare et hjertesukk fra en som misliker når 2 helt 97% identiske produkter blir priset så utrolig ulikt.

Resultat OSL-SVG-OSL
Sparte 2431,- og mister da:

- 2 runder med kanelbolle og kaffe
- 1 runde med Fast Track. Men på OSL trenger man det strengt tatt ikke.
- 300 Eurobonuspoeng, som er 8 flighter unna en gratis brus (?)

Man flyr så klart DY

Grrrrr...
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote