Quote:
Originally Posted by Kabinsjef@DY
Beklager dobbel posting, jeg trodde ikke den kom med første gangen.
Poenget mitt var med tanke på innleie og om SAS da sørger for 'anstendige' vilkår for disse; i og med at SAS benytter en hver anledning til å sverte konkurrenten og selv forsøke å fremstå som best i klassen, er det litt interessant at de leier inn kapasitet fra blant annet Jet Time som jeg har forstått har blant de dårligste betingelsene for crew i Europa. SAS har i stor grad ledet korstoget som har kritisert DY for å ha valgt å sette de fleste 787'ene og 737'ene stasjonert henholdsvis i Spania og i London på irsk register, og har hevdet hardnakket at dette er et krumspring for å unngå norsk arbeidsmiljølov, samtidig som SAS i stillhet selv leier inn fly fra et irsk selskap (CityJet) og crew (som jeg mistenker har irske kontrakter) til å fly på norsk innenriks! Er ikke dette et paradoks?
|
Er vel nok et tilfelle av "hør på hva jeg sier, ikke se på hva jeg gjør".