Quote:
Originally Posted by Hypern
I sistnevnte tilfelle 1 1/2 år etter jeg sist var i USA. CBP kan med enkelthet anta at jeg har sterke nok "ties" til Norge. Og nå har jeg jo rota meg inn i en skikkelig idiotisk situasjon. Det å ha en visa denial på "CVen" er ikke akkurat positivt for fremtiden. Jeg vil nok måtte utbrodere det for absolutt alle fremtidige besøk til USA (om jeg skulle få visumet) og for alle visumsøknader. Det blir rett og slett litt slitsomt. Igjen jeg tror at det muligens var Iran som var elefanten i rommet her. - det er jo ambassadens oppgave å fremme amerikansk utenrikspolitikk. CBP kontrollerer innreise og toll etc og har ikke noen stor oppgave i å bedrive utenrikspolitikk på den måten.
|
Jeg vil ikke bekymre meg veldig mye for Visa Denial - den blir "opphevet" naar du faar Visa, noe jeg tror du faar i neste runde. Fikk du et skriv med begrunnelse og henvisning til paragraf (214b, 221g) - 214b er den mest vanlige og da maa du gjennom hele prosessen paa ny, med ny avgift. 221g gir deg mulighet til aa legge ved flere dokumenter til samme soeknad innen et aar uten aa betale ny avgift.
Har du Britisk Pass ogsaa ? I saafall kan du jo soeke om Visa (og Esta) den veien, dog er det vel noe lengre koe ved Ambassaden i London.