Quote:
Originally Posted by kekker
Men uansett, det er en ganske frisk uttalelse fra Enoksen, selv om FR har en plettfri ulykkesstatistikk å vise til.
|
Jeg finner denne uttalelsen helt i tråd med mitt inntryk av FR.
Satt på fremste rad mellom
STN-
RYG noen uker før Germanwings ulykken. Da registrererte jeg at pilotene ringte ut til kabinpersonalet, før en av de skulle på toalettet. Slik at en flyvertinne kunne låse seg inn i cockpit sammen med den gjenværende piloten. Stusset litt, da jeg aldri hadde registrert denne "rutinen" noen andre steder.
Et par uker seinere smalt det i Alpene, og årsaken vet vi alle. Kort tid etterpå innførte Lufthansa,
SAS med flere nettopp denne rutinen for å bedre sikkerheten.
En rutine Ryanair allerede praktiserte.
Jeg har andre eksempler også. Faktum er at FR er et ekstremt veldrevet flyselskap.
Med førsteklasses punktlighet og selvfølgelig sikkerhet også.