Quote:
Originally Posted by Hypern
Det kan godt hende - men jeg har uansett vært i USA mange ganger, aldri havnet i politiets søkelys verken her eller der borte og alltid holdt meg til vilkårene visumet og ESTA. Det eneste jeg nå har gjort "galt" er å ha vært en helgetur til Teheran. Iran ønsker jo nå å tiltrekke seg folk fra Vesten og som i stor grad land som kan reise igjennom VWP til USA ( ESTA) nå som sanksjonene er opphevet fra FN og EU sin side. EU har protestert mot lovgivningen og det samme har iransk-amerikanske foreninger gjort i USA.
Jeg personlig har ikke hørt om noen som har blitt med i IS eller andre terrorgrupper etter å ha vært i Iran. Syria og Sudan kan man kanskje forstå (dvs Sudan er også litt rart) - så det tyder på at amerikanske myndigheter nå blander barter og snørr. Det her kommer aldri til å bli reversert uansett. Men men de frykter jo muligens for Donald Trumps popularitet.
|
nah skrev jeg med hensikt "kan" medfoere tregere immigrasjon. En skal ogsaa huske paa at EU med Schengen ogsaa har begrensninger for US Citizens som vi i Norge ikke saa lett er klar over.