View Single Post
Old 27-01-2016, 14:37   #194
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Default Re: USA-visum, ESTA m.m.

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Visum i seg selv medfoerer ikke tregere immigrasjon, men de bakenforliggende aarsakene til at man ikke faar ESTA godkjent kan medfoere en tregere immigrasjon.

Det kan godt hende - men jeg har uansett vært i USA mange ganger, aldri havnet i politiets søkelys verken her eller der borte og alltid holdt meg til vilkårene visumet og ESTA. Det eneste jeg nå har gjort "galt" er å ha vært en helgetur til Teheran. Iran ønsker jo nå å tiltrekke seg folk fra Vesten og som i stor grad land som kan reise igjennom VWP til USA (ESTA) nå som sanksjonene er opphevet fra FN og EU sin side. EU har protestert mot lovgivningen og det samme har iransk-amerikanske foreninger gjort i USA.

Jeg personlig har ikke hørt om noen som har blitt med i IS eller andre terrorgrupper etter å ha vært i Iran. Syria og Sudan kan man kanskje forstå (dvs Sudan er også litt rart) - så det tyder på at amerikanske myndigheter nå blander barter og snørr. Det her kommer aldri til å bli reversert uansett. Men men de frykter jo muligens for Donald Trumps popularitet.
Hypern is online now   Reply With Quote