View Single Post
Old 18-06-2006, 12:59   #39
atck
ScanFlyer Gold

atck's Avatar

Default Replying to Topic 'BTS ansatte brente flagg på Sola'

Quote:
Originally posted by Hurum
Uten å være sikker, vil jeg anta at West Air f.eks henviser til saken hvor man fikk stopp i flytrafikken og uregelmessigheter i flere dager pga meldingen kom om at Røyken skulle flyttes til Sola om et par år fram i tid, og flygelderne kanskje følte det litt på samme måte som BTS-ansatte gjør nå....selv om ikke flygelederne ville miste jobbene sine.
Og for å ta den der en gang til så ble det vurdert dithen at det ikke var mulig å avvikle trafikken jfr regelverket. Dette var ikke en avgjørelse som ble tatt av flygelederne, men av ledelsen. Folk møtte på jobb men Røyken er ikke forutsatt å drive normalt under slike driftsforstyrrelser og derfor måtte man på mandagen stenge. Tirsdag var hovedproblemet at feil fly var på feil plass. For i Røyken satt man tirsdagen klar til å drive flykontroll, dog med redusert kapasitet. Dessverre hadde de ingen fly å pushe.

Flygelederne i Røyken brant ikke Avinorflagg i sinne. Men enkelte var så opphisset denne mandagen, at de vurderte seg uskikket til å drive flykontroll.

En kan jo spørre nok en gang: Ønsker DU at en ukonsentrert flygeleder skal styre flyet ditt rundt sammen med 10-12 andre over Østlandet? Sjøl satt jeg på Gardermoen og ventet forgjeves på at flyet mitt skulle først ankomme og så gå. Med tanke på alternativet så var det helt greit.
atck is offline   Reply With Quote