View Single Post
Old 21-01-2016, 16:48   #8
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,951
Default Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter - Edit: Bekrefter kjøp av 737-700

Quote:
Originally Posted by Frequent Traveller View Post
Sä er det Boeing som ler sist ... og Airbus som sitter med skjegget i postkassen. Sjansen var god for ä rehabilitere A319 som har gätt sakte i den senere tid. Uten ä nevne Bombardier, som sikkert skjaerer tenner ... Men Ron Baur kjenner sin sak. Han er mann til ä overraske verden. Vi fär vente ä se hvordan 737-700'ene kommer til ä se ut innvendig ved leverans i 2017 ? Fordi veien kunne vel föles ä vaere litt lang-artet fra 50-70 seter (pr idag) til 132-156 seter (avhengig av pitch) med 737-700 (3+3) i 2017 allerede ... kanskje det trengs noe midt imellom, f.eks. 110 seter hvorfor ikke ?

Her var det mye faktabom ute og går. En 737-700 i United konfigurasjon tar 118 passasjerer. Så når du her snakker om 132-156 seter er du tydeligvis ikke helt oppdatert

Airbus er mer eller mindre utsolgt for hele A32x linjen de neste årene, og er fokusert på NEO ramp up. Så det er neppe de som er taperen her, da det ikke er sikkert de kunne levere volumet UA trenger i samme tidsrom. Og som nevnt, så er (var) det Boeing og ikke Airbus som har et produksjonsgap mellom to generasjoner fly de må fylle

Så taperen her er Bombardier, samt et par andre fantasikonsepter
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote