Quote:
Originally Posted by Cockpitview
Jeg ser også at økningen i antall bevegelser i desember isolert på europatrafikken også gir noen indikasjoner på effekten av Ryanair for måneden isolert. Dersom snitt loaden Ryanair rapporterer er korrekt, vil Ryanair i desember ha generert flere reisende enn den generelle fremgangen på europatrafikken for CPH. Samtidig står Ryanair for ca 2/3 av veksten i antall bevegelser.
Jeg synes disse observasjonene er ganske interessante sett i lys av debatten i forkant av Ryanair sin etablering på CPH. Tatt i betrakning den spisse dabatten for ett år siden, er jeg noe overrasket over at ingen i media følger opp konsekvensen av Ryanair sin etablering som nå begynner å synes ganske tydelig i rapporteringene.
Slik tallene fremstår nå, er det åpenbart at Ryanair sin vekst går på bekostning av eksisterende aktører.
|
ok.
Jeg tror nu den største fare for
CPH er Sveriges grænsekontrol, der gør det sværere for svenskere at komme fra Malmø til
CPH. Du kan læse mere her:
http://www.takeoff.dk/svenske-tog-dr...lufthavnsstop/