View Single Post
Old 18-01-2016, 12:57   #1
KHANSEN
ScanFlyer Blue

Default Re: Skandinaviske trafiktal december 2015

Quote:
Originally Posted by Cockpitview View Post
Jeg ser også at økningen i antall bevegelser i desember isolert på europatrafikken også gir noen indikasjoner på effekten av Ryanair for måneden isolert. Dersom snitt loaden Ryanair rapporterer er korrekt, vil Ryanair i desember ha generert flere reisende enn den generelle fremgangen på europatrafikken for CPH. Samtidig står Ryanair for ca 2/3 av veksten i antall bevegelser.

Jeg synes disse observasjonene er ganske interessante sett i lys av debatten i forkant av Ryanair sin etablering på CPH. Tatt i betrakning den spisse dabatten for ett år siden, er jeg noe overrasket over at ingen i media følger opp konsekvensen av Ryanair sin etablering som nå begynner å synes ganske tydelig i rapporteringene.
Slik tallene fremstår nå, er det åpenbart at Ryanair sin vekst går på bekostning av eksisterende aktører.
ok.
Jeg tror nu den største fare for CPH er Sveriges grænsekontrol, der gør det sværere for svenskere at komme fra Malmø til CPH. Du kan læse mere her: http://www.takeoff.dk/svenske-tog-dr...lufthavnsstop/
KHANSEN is offline   Reply With Quote