ARN hadde en
nedgang i antall flybevegelser på -1% (2210 bevegelser)
Det tilsvarer basert på snittet en kapasitet reduksjon på 226.304 seter.
ARN 102,4 pax pr flight 2015
ARN 98,4 pax pr flight 2014
+710.106 nye pax
CPH hadde en
økning i antall flybevegelser på 1,2,% (3039 bevegelser)
Det tilsvarer basert på snittet en kapasitet økning på 317.271 seter.
CPH 104,4 pax pr flight 2015 (intercont 184,6 seter pr flight)
CPH 101,7 pax pr flight 2014
+983.239 pax pr flight.
OSL hadde en
nedgang i antall flybevegelser på -2,5% (- 6105 bevegelser)
Det tilsvarer basert på snittet en kapasitet bortgang på 621.489 seter.
OSL 101,8pax pr flight 2015
OSL 97,6 pax pr flight 2014
+409.043 nye pax
Som ThomasB skriver så er rapportene til
CPH ganske utfyllende. De gir også økning i kapasitet fordelt på innland, Europa og intercont.
Det gir noen interessante observasjoner. Ryanair har i følge selskapet selv tilført ca 4.500 bevegelser på
CPH på Europatrafikken.
Fremgangen for europatrafikken for året som helhet er på 2116 bevegelser. Det er under halvparten av kapasiteten Ryanair har satt inn.
I tillegg ble det lansert en rekke økninger med nye og eksisterende selskap i 2015, slik at Ryanair alene står for halvparten av den rapporterte økningen av nye ruter og frekvens.
Det betyr jo at dersom disse tallene stemmer, så har det jo vært en del reduksjoner på
CPH, men da i det stille. Hvile ruter for 2015 ble borte eller hvem/hva har redusert?